Hatay Havalimanı’nda Yapılan İyileştirmeler
Hürriyet’ten Uğur Cebeci’nin haberine göre, depremden sonra yapılan iyileştirmeler Hatay Havalimanı’nı kurtaramadı. Pist yüzeyinde derin çatlaklar kapatılsa da yeniden oluştu. Bu yüzden havalimanı uzun süre sadece kalkışlara izin verilen bir havalimanı olarak çalıştı. Uçakların yolcu ve kargo ağırlıkları ile inişlerine izin verilmedi. Boş gelen uçaklar sadece tek yön yolcu taşıdı ama sonra çatlaklar büyüyünce bundan da vazgeçildi. Amik Gölü üzerinde inşa edilen Hatay Havalimanı için yeni pist çalışmalarına bir süre önce başlanmıştı. Ancak bu çalışmalar uzun süreceği için eski pistin hızla ayağa kaldırılması planlandı.
Pist Onarım Çalışmaları
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Hatay Havalimanı PAT Sahaları Onarım ve Gelişimi işini ciddi bir proje olarak ele aldı. Pistte yapılan iyileştirmeler kapsamında yaklaşık 140 bin metreküp kazı yapıldı, 5 bin 500 metreküp beton kırıldı ve 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Yapılan testler sonucunda geçici olarak pistin kullanıma açılabileceği belirlendi.
Hatay Havalimanı’nda Uçuşlar
Geçtiğimiz hafta cuma günü yolculu uçaklar birbiri ardına Hatay Havalimanı’na inip kalkmaya başladı. İlk gün 364 yolcu Hatay’a geldi. Pist üzerinde yapılan tüm incelemelerde yeni bir çatlak tespit edilmedi. Yeni pist çalışmaları tamamlandığında şu anda kullanılan pist kapatılacak ve yeni pist devreye alınacak.
Uçuş İptalleri ve Sebepleri
Hatay Havalimanı’nda zaman zaman uçuş iptalleri yaşanabiliyor. Bu iptaller genellikle arka rüzgârların kuvvetli olması nedeniyle gerçekleşiyor. Bölgedeki mevsimsel şiddetli rüzgârların etkisiyle arka rüzgârlar seferlerin iptal edilmesine neden olabiliyor. Bu durumlar yaz sonuna kadar devam edebilir.
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Park Sorunu
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda artan uçuşlar ve park pozisyonundaki uçakların sayısının artması nedeniyle park yeri sorunu yaşanmaktadır. Bu durum inişlerin gecikmesine ve operatörlerin zorlanmasına sebep olmaktadır. Uzun vadeli planlar yapılarak çözüm bulunması gerekmektedir.