Oyun Sektöründe Değişen Dinamikler

Türkiye gazetesinden Ömer Temür’ün haberine göre, pandemi döneminde altın çağını yaşayan oyun sektöründe eski parlak günler geride kaldı. Kullanıcıların mobil oyunlara yönelmesi ve oyun içi harcamaların azalmasıyla zor duruma kalan oyun geliştiricileri işten çıkarmalara başladı.

Gelirlerdeki Değişim

Firmalar 2023 yılından bugüne kadar 16 bin çalışanın işine son verirken, tenkisatların 2025’e kadar sürmesi bekleniyor. Mobil oyun gelirindeki artış 2021’de yüzde 15, 2022’de yüzde 3,3, 2023’te ise yüzde 3,1’e geriledi. PC ve Mac oyun satışları 2021’de yüzde 8,7 artsa da 2022’de yüzde 1,4 düşüş yaşadı. Konsol oyun harcamaları 2021’de durdu, ardından 2022’de yüzde 3,4 düştü ve 2023’te yüzde 5,9’luk büyümeye geri döndü.

İşten Çıkarmaların Boyutu

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu oyun harcamalarındaki büyümenin yavaşladığına dikkat çekerek büyük firmaların işten çıkarmalarına örnekler verdi. Riot Games, Microsoft, Sony, Electronic Arts gibi dev firmaların yanı sıra Supermassive Games, Gameloft, Sega of America gibi şirketler de işten çıkarmalara başvurdu. Dumanoğlu, Mart ayı itibarıyla yaklaşık 16 bin kişinin işten çıkarıldığını ve işten çıkarmaların 2025 yılına kadar devam etmesini beklediklerini belirtti.

Kaynak: patronlardunyasi.com