Xsights Araştırması: Türkiye’nin Eğlence Tercihleri

Xsights, Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırmada Türkiye’nin eğlence haritası çıkarıldı. Evde ya da dışarıda hangi aktivitelerin tercih edildiği incelendi.

Eğlence Tanımı ve Aktiviteler

Ankete katılanların yüzde 41.7’si eğlenceyi “güzel, hoş, iyi ve keyifli zaman geçirmek” olarak tanımlarken, en büyük eğlence aktivitesi olarak film veya dizi izlemek öne çıktı.

  • Müzik dinlemek: %9.6
  • Festivallere katılmak: %7.4
  • Tiyatro izlemek: %5.2

Cinsiyetlere göre eğlence tanımları ise farklılık gösteriyor. Kadınların yüzde 16.5’i dans etmeyi ve müzik dinlemeyi, erkeklerin yüzde 12’si ise coşkulu ve mutlu hissetmeyi eğlencenin bir parçası olarak görüyor.

Eğlence Harcamaları ve Zamanı

Katılımcıların yüzde 36.2’si aylık 0-1000 TL arası eğlence harcadığını belirtirken, en son konserlere katılanların yüzde 21.8’i son 1 yıl içinde gitmiş. Katılımcıların yüzde 57’si ise son zamanlarda eğlence için ayırdıkları bütçenin azaldığını ifade ediyor.